AZERBAYCAN İLAHİYYAT İNSTİTUTU VE KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI SEMPOZYUM
“İSLAM MEDENİYETİNDE BİRLİKTE YAŞAMA TECRÜBESİ”
(16-17 Nisan 2020)
Bakü/AZERBAYCAN
İnsanlığın ortak
geleceğinin barış ve sevgi üzerine kurulu bir vizyon
etrafında şekillenmesi Müslümanları da yakından ilgilendirmektedir. Tarihsel
süreç içerisinde Müslüman dünyanın hem kendi iç farklılıkları hem de farklı din
ve kültürlerle bir arada yaşama tecrübesi, bu vizyonun
günümüze uyarlanması konusunda zengin bir hafıza içermektedir. Bu hafızadan
yararlanarak güncel şartlarda İslam Medeniyetinde birlikte yaşama tecrübesinin
yeniden ele alınmasına ve çok yönlü değerlendirilmesine ihtiyaç vardır.
Bu ihtiyacın giderilmesi
bağlamında gerçekleştirilecek olan “İslam Medeniyetinde Birlikte Yaşama
Tecrübesi” konulu uluslararası sempozyum ile Anadolu
ve Azerbaycan irfani geleneği içinde önemli bir yeri
olan birlikte yaşama tecrübesinin günümüzde kullanılma imkanını tespit ve
gelecekteki muhtemel rolünü tayin etmek hedeflenmektedir. İslam Medeniyetinde
birlikte yaşama tecrübesi hakkında bilimsel, siyasal, sosyal ve bireysel
çalışmalara katkı sağlamayı amaçlayan bu proje aynı zamanda Azerbaycan ve
Türkiye arasındaki dostluk ve kardeşlik ilişkilerini de geliştirecektir.
Kırıkkale Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi ve Azerbaycan İlahiyyat İnstitutu’nun ortaklaşa
düzenlemiş oldukları “Uluslararası İslam Medeniyetinde Birlikte Yaşama
Tecrübesi Sempozyumu” ile;
1 - İslam medeniyeti bağlamında
Azerbaycan ve Türkiye arasında birlikte yaşamaya yönelik mevcut imkânları
tespit etmek,
2 - Müslüman toplumlar arasında
birlikte yaşamayla ilgili tecrübelerden faydalanarak özellikle konuyla ilgili
uzman ve akademisyenlerin katkılarını ortaya koymak, korumak, yaşatmak ve
gelecek kuşaklara aktarmak,
3 - Ülkelerarası birlikte yaşama
tecrübesinin günümüzde kullanılma imkânını ve gelecekteki muhtemel rolünü
tayin, teşvik ve tespit etmek,
4 - İslam medeniyetinde birlikte yaşama
tecrübesi hakkında bilimsel, siyasal, sosyal ve bireysel çalışmaların
çoğalmasına katkıda bulunmak,
5 - Azerbaycan ve Türkiye arasındaki
mevcut ilişkilerin daha sağlam ve gelecek vadeden sürdürülebilir bir vizyon olarak teşekkülünü sağlamayı amaçlamaktadır.
BİLDİRİ YAZIM KURALLARI
1. Sempozyum akademisyen,
araştırmacı ve ilgililerin katılımına açıktır. Bütün katılımcıların, sempozyum takviminde belirlenen sürelere riayet etmesi
gerekmektedir.
2.Bildirinin amaç, yöntem, kaynak ve muhtemel sonuçlarını içeren özetinin 300-350
kelime aralığında ifade edilmesi ve “
sempozyumbaku@kku.edu.tr” adresine
16 Şubat 2020 tarihine kadar gönderilmiş olması gerekir.
3. Bildirilerin 6000 ile 9000 kelime aralığında hazırlanmış olması ve daha
önce başka bir yerde yazılı veya sözlü olarak sunulmamış olması gerekmektedir.
4. Tebliğlerin, özgün ve araştırma mahsulü
olması, başka eserlerden alıntı olmamaları, herhangi bir yerde yayınlanmamış
olmaları ve yayınlanmaya uygun biçimde göndermeleri gerekmektedir.
5. Bildiriler, Türkçe, Azerbaycan Türkçesi,
Arapça, İngilizce ve Rusça dillerinden biriyle sunulabilir.
6- Sempozyuma kesin katılımın
gerçekleşmesi için bildiri tam metninin 30 Mart 2020 tarihine kadar
gönderilmesi ve bilim kurulunca kabul edilmesi şarttır.
7-Türkiye’den sempozyuma katılacak olan sunum sahiplerinin bildiri yazım
kurallarında İsnad Atıf Sistemini (https://www.isnadsistemi.org) kullanmaları
beklenmektedir.
Ersan ASLAN (Prof. Dr.,Kırıkkale Üniversitesi Rektörü)
Ceyhun MEMMEDOV (Dr., Azerbaycan İlahiyat İnsitutu Rektörü)
Ceyhun MEMMEDOV (Dr., Azerbaycan İlahiyat İnsitutu Rektörü)
Mevlut ERTEN (Prof. Dr., Kırıkkale Üni. İslâmî İlimler Fakültesi Dekanı)
Eyüp BAŞ (Prof. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi)
Aqil ŞİRİNOV (Dr. Azerbaycan İlahiyat İnstitutu Rektör Yardımcısı)
Harun ÇAĞLAYAN (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Muhammed Ali YAZIBAŞI (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Şahin AHMETOĞLU (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi )
Ali ÇETİN (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Adem YILDIRIM (Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Ceyhun MEMMEDOV (Dr., Azerbaycan İlahiyat İnsitutu Rektörü, Azerbaycan)
Mevlut ERTEN (Prof. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi Dekanı, Türkiye)
Eyüp BAŞ (Prof. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Mehmet ATALAN (Prof. Dr., Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı, Türkiye)
Sıddık KORKMAZ (Prof. Dr., İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dekanı,
Türkiye)
Zeynabidin ACIMAMATOV (Doç. Dr., Kırgizistan Oş Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı,
Kırgızistan)
Ali YILMAZ (Prof. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Zülfikar GÜNGÖR (Prof. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Hasan AKSOY (Prof. Dr., Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Nesimi YAZICI (Prof. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Cemil HAKYEMEZ (Prof. Dr., Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
Münire Kevser BAŞ (Doç. Dr., Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi,
Türkiye)
Abdülmecit İSLAMOĞLU (Doç. Dr., Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Türkiye)
İsmail AKKOYUNLU (Dr., Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Dini İlimler Fakültesi, Türkiye)
Olqa PAVLOVA (Ped.f.d. dos. Müsəlmanlara Psixoloji Dəstək Assosiasiyası idarə heyətinin sədri,
Rusya Federasyonu)
Vyaçeslav POLOSIN (Siy.f.d., fəl.e.d., “İslam Mədəniyyəti Elm və Təhsilə Dəstək Fondu”nun
direktor müavini, Rusya Federasyonu)
Mixail YAKUBOVIÇ (T.f.d., “Ostroq Akademiyası” Milli Universiteti İslamşünaslıq tədqiqatları
Mərkəzinin sədri, Ukrayna)
M. Z. M. AKRAM (Doç. Dr. Malezya İslam Üniversitesi, Malezya)
Aqil ŞİRİNOV (Dr. Azerbaycan İlahiyyat İntitutu )
Muhammed Ali YAZIBAŞI (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Harun ÇAĞLAYAN (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Şahin AHMETOĞLU (Doç. Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Adem YILDIRIM (Dr., K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Şahin ALESGEROV (Azerbaycan İlahiyyat Enstitüsü Dış İlişkiler Uzmanı)
Arş. Gör. İsmail KOÇAK (K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Arş. Gör. Şeyma Demirtaş (K.Ü. İslâmî İlimler Fakültesi)
Bildiri özeti gönderme için son tarih | : | 16 Şubat 2020 |
Özetleri kabul edilen bildirilerin ilanı | : | 28 Şubat 2020 |
Tam metin gönderme için son tarih | : | 30 Mart 2020 |
Sempozyum Programının Yayımlanması | : | 10 Nisan 2020 |
Sempozyum Tarihi | : | 16-17 Nisan 2020 |
TOPLUM
1.Müslüman Kültüründe Birlikte Yaşama
İlkesinin Kavramsal Çerçevesi
2.Birlikte Yaşama Gerekliliği
3.Birlikte Yaşama Kültürünü Besleyen Faktörler
4.Toplumlarda Birlikte Yaşama Tecrübesi
5.Birlikte Yaşama Kültürüne Katkı Sağlayan Örnek Şahsiyetler
6.Birlikte Yaşamanın Önündeki Engeller
7.Müslüman Düşüncesinde Toplum Anlayışları
8.Küreselleşmenin Birlikte Yaşamaya Etkisi
(Irkçılık, cinsiyet ayrımcılığı, şiddet,
gelir dağılımı vb.)
9.Toplum Bilincinin Oluşmasında Sanatın Etkisi
EĞİTİM
1.Eğitimin Birlikte Yaşama Kültürüne Katkısı
2.Eğitim Müfredatı ve Birlikte Yaşama Kültürü
(Okul Öncesi, İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim Dönemi)
3.Akli ve Bilimsel Bulgulara Uygun Bilgi Üretimi
4.Üretilen Bilginin Fırsat Eşitliği Bağlamında Paylaşımı
5.Eğitimde Öğrenci ve Öğretmen Hareketliliği
6.Din Eğitiminin Birlikte Yaşama Kültürüne Katkısı
7.Yüksek Din Öğretiminin Birlikte Yaşamaya Katkısı
8.Okullardaki Din Eğitiminin Birlikte Yaşamaya Katkısı
9. Farklı Disiplinlerde Birlikte Yaşama Kültürü
İSLAM/İSLAMİYET
1.İslam Ortak Paydası ve Mezhepler
2.Siyasi-İtikadi İslam Mezheplerinin Birlikte Yaşama Kültürüne Katkıları
3.Fıkıh İlminin Birlikte Yaşama Kültürüne Etkileri (Ehliyet, İstişare, Emanet, Adalet vb)
4.İslam Tarihinde Birlikte Yaşama Örnekleri
5.Kelam İlminin Doğru Din Anlayışı
Üzerindeki Etkileri
(Kadercilik, Tanrı ve Evren Anlayışı)
6.Hurafe, Taassup ve Tekfir Bağlamında Müslümanlık Algısının Birlikte Yaşamaya Olumsuz Etkileri
7.Kur’an’da Birlikte Yaşamaya Yönelik Vurgular
8.Hadis Literatüründe Birlikte Yaşamaya Yönelik Vurgular
9.İslam Edebiyatı’nın Toplumlararası
Bütünleşmede Etkisi